Stena Line vergroot capaciteit tussen Rotterdam en Harwich

24 jul 2017

misana

Als gevolg van de groeiende vraag naar goederenvervoer op de route tussen Rotterdam en het Engelse Harwich vergroot ferrymaatschappij Stena Line zijn capaciteit vanaf januari 2018. Door de zogenaamde ‘Roll on Roll off’- schepen Capucine en Severine te vervangen door MV Misida en MV Misana verwacht de reder een capaciteitsgroei van ca. 20% op deze route te realiseren.

 

De huidige schepen varen dagelijks tweemaal vanaf Europoort en Harwich. Vervanging van deze schepen valt samen met de verwachte voltooiing van een tweede terminal in het Rotterdamse Europoort. Deze tweede terminal is onderdeel van een aanzienlijk investeringsprogramma met als doel de ontwikkeling van een sterke multipurpose freight hub in de haven. Daarnaast past de uitbreiding van de capaciteit ook in de ontwikkeling van Europoort tot belangrijk verbindingspunt voor vervoer per spoor van en naar het Verenigd Koninkrijk.

 

“Ik ben zeer verheugd om aan te kondigen dat we nu de volgende stap zetten in de strategische ontwikkeling van onze route Rotterdam-Harwich. In de afgelopen jaren hebben we een sterke groei van het goederenvervoer naar het Verenigd Koninkrijk gezien en momenteel zetten we het beschikbare materieel op deze route volledig in. De groei wordt verder gevoed door vrachtvolumes die per spoor aankomen in Europoort. De huidige spoorwegverbindingen tussen Poznan, Polen en Europoort, onder nieuwe eigenaar sinds dit jaar, doen het heel goed. We denken dat deze combinatie van spoor en RoRo-vervoer alleen maar verder zal groeien in de toekomst”, aldus Annika Hult, Trade Director van Stena Line North Sea en tevens KVNR-bestuurslid.

 

MV Misida en MV Misana zijn schepen in de categorie RoRo en zijn gebouwd in 2007. De schepen hebben een lengte van 165,75 meter en een breedte van 23,4 meter. De operationele snelheid is 19 knopen.

ProSea

Ledenportal

Inloggen voor KVNR-leden

De KVNR is lid van

 

 

 

 

 

De KVNR steunt